“De samenwerking met Faris
verloopt uit de kunst”

AKW (Administratiekantoor Waalwijk) wil nét dat beetje meer bieden op het gebied van financiële administratie. Dat doen de medewerkers door actief mee te denken en echt de tijd te nemen voor klanten. En precies dat vinden ze ook terug bij Faris, het salarisadministratiekantoor dat sinds dit jaar de loonadministratie uit handen neemt van AKW.

Achttien jaar geleden begonnen Liesbeth en Hans AKW omdat zij het anders wilden doen dan de meeste administratiekantoren. AKW werkt voornamelijk voor ZZP’ers en ondernemers in het midden- en kleinbedrijf en is graag echt persoonlijk betrokken bij haar klanten. Zo haalt Hans bij veel klanten elk kwartaal de ‘boekhouding’ zelf op. Door die persoonlijke benadering is AKW hard gegroeid en zijn medewerkers Dick, Ruud en Mike er in de loop der jaren bijgekomen. De verantwoordelijkheid voor de loonadministratie is overgegaan van Hans naar Dick en vervolgens naar Ruud. Toen deze werkzaamheden steeds meer tijd gingen vergen, zijn ze in zee gegaan met Faris. We spreken Ruud over de keuze voor en de samenwerking met Faris.

Doorgeefluik
“Toen ik acht jaar geleden kwam werken bij AKW had ik door mijn ervaring en opleidingen veel affiniteit met loonadministratie. We werkten toen samen met een lokaal kantoor en tot een aantal jaar geleden ging dat prima. Echter door groei en de toenemende werkzaamheden van de loonadministratie, fungeerde ik vooral nog als doorgeefluik tussen de klanten en het loonadministratiekantoor. Daarnaast ging er steeds meer tijd zitten in cao gerelateerde vragen die veel uitzoekwerk vergen. Omdat wij onze klanten altijd op juiste wijze willen bedienen, zijn we op zoek gegaan naar een oplossing en terecht gekomen bij Faris.”

Specialisten
Hiervoor is AKW niet over één nacht ijs gegaan, vertelt Ruud. “Hans ontving een mailing van Faris die hem dusdanig aansprak dat we contact hebben opgenomen. Voordat we een besluit namen, volgden er meerdere gesprekken en bezoeken. Echter was het goede gevoel er al vanaf het begin. Bij Faris zijn ze heel open en transparant en reageren ze snel en adequaat. En als er iets is, wordt het snel opgelost. Eigenlijk zoals klanten dat ook van ons gewend zijn.” Enthousiast vervolgt Ruud zijn verhaal: “Faris neemt ons veel werk uit handen en dat geeft rust. Onze klanten kunnen met hun vragen rechtstreeks bij Faris terecht en inloggen in het portaal waar ze zaken zoals loonstroken, jaaropgaven, vrije dagen et cetera direct kunnen inzien. Verder merk je dat er bij Faris echte specialisten aan het werk zijn die direct antwoord hebben op onze vragen. Zowel wij als onze klanten worden zo echt ontzorgd.” Ruud zegt tot besluit: “De samenwerking verloopt uit de kunst! Sinds de samenwerking met Faris is de werkdruk een stuk afgenomen, waardoor wij ons nog beter kunnen focussen op wat we leuk vinden en waar we goed in zijn. En dat komt uiteindelijk alleen maar ten goede van de klant.”
Klantverhalen

Wij zijn trots!

Huisartsenpraktijk Bleskensgraaf

Administratie gedigitaliseerd bij Huisartsenpraktijk Bleskensgraaf “Faris biedt een online omgeving voor zowel de praktijkhouders als medewerkers” Faris verzorgt sinds 2021 de salaris- en personeelsadministratie van

A.Mesman

De prijs- kwaliteitsverhouding is helemaal prima, net als de samenwerking tussen Administratiekantoor A. Mesman en Faris. “De mensen van Faris nemen mij werk uit handen